Language:

  • Հայերեն
  • Русский
  • English

#16 (1034) 1.05.2014 – 7.05.2014

ԱԴՐԲԵՋԱՆԸ ԿԱՐՈՂ Է ԳՈՅՈՒԹՅՈՒՆ ՉՈՒՆԵՆԱԼ

Դատելով ադրբեջանական մամուլի և հասարակական-քաղաքական շրջանակների արձագանքներից՝ կարելի է փաստել, որ Բաքվում լրջորեն անհանգստացած են այդ ճգնաժամի համատեքստում Ռուսաստանի Դաշնության քաղաքականությամբ՝ ենթադրելով, որ ըստ իրենց իսկ եզրաբանության հաջորդ «զոհը» կարող է դառնալ Ադրբեջանը: Լրատվամիջոցների մակարդակով կատարվող վերլուծություններում երբեմն նկատելի են նույնիսկ ակնհայտ խուճապային տրամադրություններ: Ասենք, օրինակ՝ հայ-ադրբեջանական սահմանի հյուսիսարևելյան հատվածում մեր բանակի հուժկու պատասխանը հրադադարն անընդհատ խախտող հակառակորդի ուժերին, Բաքվի որոշ լրատվամիջոցներ մեկնաբանել էին, թե իբր դաշնակից Հայաստանի անմիջական օժանդակությամբ Ռուսաստանը պատրաստվում է հյուսիսից ուղղակիորեն ներխուժել Ադրբեջան:

ՀԱՐՅՈՒՐ ՏԱՐԻ ԱՆՑ ԹՈՒՐՔԵՐԸ  ԴԵՌ ՏԱԳՆԱՊՈՒՄ ԵՆ

Ամեն անգամ, երբ Հայոց ցեղասպանությունը հիշատակվում է աշխարհի որևէ անկյունում, թուրք պաշտոնյաներն աղմուկ-աղաղակ են բարձրացնում՝ հանցավոր արարքի համար բռնված չարագործների նման:
Թուրք ղեկավարների տագնապալի հոգեվիճակը կարելի է բացատրել «գող՝ սիրտը դող» ասացվածքով՝ ներքուստ քաջատեղյակ լինելով, որ իրենց նախնիներն իսկապես էլ իրագործել են մարդկության պատմության մեջ առաջին ամենահրեշավոր ոճրագործություններից մեկը՝ ցեղասպանությունը…

24 Ապրիլի… Հայոց ցեղասպանության տարելից, Օսմանյան կայսրությունում Հայոց ցեղասպանության և այլ ազգերի անմեղ զոհերի հիշատակի հոգեհանգիստ… Հոգեհանգիստ նրանց համար, ովքեր դաժանորեն սպանվեցին, բռնությամբ վերաբնակվեցին, արտաքսվեցին իրենց բնակավայրերից ոչ թե իրենց գործած մեղքի համար, այլ այն պատճառով, որ ազգությամբ հայ կամ ասորի, հույն կամ եզդի էին: Հարյուր տարի է անցել եղերական այն օրերից, բայց ոճրագործությունը անպատիժ է մնացել, և թուրք ժողովուրդն ու պետությունը դեռ չեն ասել մեղանչումի խոսքեր: Ասել է թե՝ հայերի ցեղասպանությունը դեռ դաս չի եղել աշխարհի, միջազգային հանրության համար: Ահա ինչու այսօր էլ դեռ աշխարհի տարբեր ծայրերում տեղի են ունենում մարդկության դեմ ուղղված հանցագործություններ: Այնինչ հեռու չէ այն օրը, երբ Թուրքիան անպայման կընդունի հարյուր տարի առաջ սանձազերծած իր ոճրագործությունը, և ամբողջ աշխարհը կճանաչի այն:

«ՊԱՐԾԱՆՔ ԵՄ ԱՊՐՈՒՄ, ՈՐ ԵՐԱԿՆԵՐԻՍ ՄԵՋ ՀԱՅԿԱԿԱՆ ԱՐՅՈՒՆ Է ՀՈՍՈՒՄ»

… Իմ ձգտումը պիտի լինի հայրենիքիս օգնության հասնելը։ Ոչ մի բան չի կարողացել ինձ սարսափեցնել առաջին քայլից, առավել եւս չի կարող ինձ ոչ մի բան կասեցնել, որպեսզի ես չկարողանամ իրագործել իմ ցանկությունը։ Ես հաստատապես որոշել եմ չխնայել նույնիսկ կյանքս, եթե դա պահանջվի ինձանից։ Որքան գրավիչ է եղել ինձ համար կյանքը Եվրոպայում, որքան էլ վայելչություններով հարուստ՝ իմ շրջապատը, այնուամենայնիվ, ես ուզում եմ հրաժարվել այդ բոլորից եւ վերստին ստանձնել իմ հոգեւոր կոչումը, եթե համարեմ, որ դա ամենից ավելի նպաստավոր կլինի նպատակիս հասնելու համար…

1896-ի կոտորածի ձմեռն էր։ Մի խումբ փախստականներ Սասունի կողմերից հասան Էջմիածին։ Նրանց մեջն էր եւ Ա. գյուղի ծերունի տեր Սարգիսը։
-Հայրիկի աջը կուզեմ համբուրել,-խնդրեց նա Վեհարանում, ու ներս թողին։
-Բարով, տե՛ր հայր,- աջը մեկնեց Հայրիկը։
Քահանան համբուրեց ու ետ եկավ, կանգնեց դահլիճի մեջտեղը հոգնած, խորտակված։
-Որտեղի՞ց կուգաս։
-Սասունի կողմերեն. ես Ա-ի տեր Սարգիսն եմ…

Գյուղի միակ ակացիան աճել էր մեր դասարանի պատուհանի տակ։ Աշուն էր, ու ծառի՝ լոբու նմանվող տերեւները քամուց պոկվում, ընկնում էին պատուհանի գոգին։ Հայոց լեզվի ու գրականության մեր ուսուցիչը՝ Ռազմիկ Ռշտունի-Հովհաննիսյանը, հայոց պատմություն էր դասավանդում։ Ու մենք՝ աշակերտներս, վերացած լսում էինք նրան՝ տխրում, թախծում, երազում… Գրատախտակի վրա բացված քարտեզի մոտ կանգնել էր ցուցափայտը ձեռքին եւ պատմում էր, ու մենք մտովի տեսնում, զգում էինք պատմական Հայաստանի քաղաքների շունչը, գետերն ու լճերը։ Քար լռություն էր դասարանում, իսկ ուսուցիչը պատմում էր, պատմում։

ԱՆՀՆԱՐ Է ՉՍԻՐԵԼ ՀԱՅԱՍՏԱՆԸ

Ուզում եմ, որ մեր բանակը խաղաղ ժամանակներում զինվորի կորուստ չունենա։ Որ զինվոր որդուն բանակ ճանապարհելը, իրապես, տոն լինի մեզ համար։ Ուզում եմ, որ մեր սպաները հարգված ու մեծարված լինեն, հպարտ լինեն, պատվելի, բարձր։ Որ նրանք շատ սիրեն զինվորին, իրենց հարազատ որդու պես սիրեն։